Здравейте.Нещо странно се случва с колата ми .Когато загрее на работна температура при смяна на предавките ,колата се изфорсирва сама още 400-500 оборота при пуснат педал на газта.Примерно тръгвам от място на 1ва и на 3000 оборота пускам газта и натискам съединителя,при което колата достига около 3500оборота при напълно отпуснат педал на газта.Това става при смяна ,към която и да е предавка и само при напълно загрял автомобил.Надявам се някой да може да помогне.Пробвах на място да дам газ и забелязвам ,че като пусна педала на газта колата пак вдига малко оборот или задържа същите обороти за около 1 секунда след ,което почват да падат ,но според стрелката на оборотомера ,падат неравномерно.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Странен проблем с оборотите 156
Collapse
X
-
Палиш я и я оставяш да работи на място без да пипаш педала на газта.Оборотите стоят ли на 950 или ходят нагоре-надолу.Каква е колата, бензин, дизел, коя година.За по лесно за в бъдеще, виж какво има под поста ми.Снимката и онова за Русия може да не го пишеш ма поне модел година, щото който прочете въпросата ти поглежда в подписа да се ориентира за каква кола става въпрос.Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 01:38.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
-
Проверка за натрупани грешки с Fiat ECU Scan, правена ли е?
Ако няма грешки относно TPS, тогава има нужда от физическо почистване на дросел клапата и/или TPS (на тази кола са два сензора един при дросела и един при газ педала).
При теб е по-сложна процедура, защото колата е с drive by wire TPS, т.е. ако ти не си достатъчно запознат отиди при квалифицаран механик, за да се свърши работа качествено и за да направи съответната адаптация след почистване на дросела.
Успех.Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 09:16.
Comment
-
Първоначално публикувано от chefo89tmt Покажи съобщениеМисля дапбобвам с почистванена дросела.забравих,колата се кара на газПо-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
същатата работа е на бензин и на газ и моята тема няма нищо общо с всичко това ,което прочетох във форума.Проблема се появява само на напълно загрял автомобил ,най-често като въртя доста време в града и не го има всеки път,когато е загрял автомобила.Мисля ,че е свързано с дроселовата клапа ,защото ми се струва нереално да съм пуснал педала на газта ,тоест клапата да е затворена,а оборотомера и звукът на двигателя да показват ,че продължавам да давам газ
Comment
-
За твоя информация, твоята кола е с двигател CF3, а повечето теми, в които се обсъждат сходни проблеми, като твоят се отнасят за двигатели CF1 и CF2.
В твоят случай е по-добре да направиш първо диагностика с FES, най-малкото защото ползваш гориво "LPG" и имаш натрупани грешки от ламбда сензорите (имаш две /2/ ламбда сонди), а и защото проблема може да се окаже нужда от калибрация между газ педал и дросел клапа.
А, Ти, ако настояваш, то дросел клапата винаги можеш да я свалиш, почистиш и след това да се адаптира, но това в момента е действие с най-нисък приоритет без да знаеш какви грешки има натрупани в ECU-то.
Можем да гадаем от какво е проблема още доста време. В това ми твърдение можеш да си сигурен.Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 20:09.
Comment
-
Как става адаптацията на дросела след почистване?
Някой,който е наясно ще обясни ли ?
На ЦФ3 не са ли 3 сондите ? Две на катализаторите отпред и една по-назад?
Last edited by zaryto; d.m.y г., 02:58.Brera 2.4 JTD 20v, 147 1.6 16v Ex, GT 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 8v JTD Ex, 145 1.6 Boxer Ex
За ортодоксалните “Алфисти” друг мотор освен боксера не съществува!!!
Comment
-
Обикновено дроселът е толкова малко замърсен, че едно почистване не влияе, ама изобщо. Плюс това няма никаква логика от замърсен дросел да "играят" оборотите, просто когато е замърсен (обикновено има отлагания около процепа на клапата при затворено положение) на празен ход влизат няколко молекули О2 по-малко, чудо голямо. Емпирично съм доказал, че след почистване на дросела и то почистване със сваляне и почистване на абсолютно всеки процеп, след което последваща адаптация оборотите са стабилни 1-2 дни, след което отново започват да "играят".Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Първоначално публикувано от chefo89tmt Покажи съобщениеКолеги,стига с това играене на оборотите .Друго нещо се опитах да обясня в 1вия пост.Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 LPG -ex
Fiat Tempra 1.6 i.e LPG - 227 000 km - scraped
Lancia Lybra 2.4 JTD 03' 150 hp
Comment
-
Колега chefo89tmt, може да има 1001 причини да ти скачат оборотите. Без посещение в сервиз и диагностика няма да минеш, тоест ще се наложи да се набуташ с някой лев. За съжаление такъв е живота...Last edited by dansguardian; d.m.y г., 21:25.Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
Comment